dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Domyślnie Kominek z płaszczem wodnym

    Dzień dobry,

    Jestem całkowitym laikiem w sprawie kominków, natomiast kontaktowałem się z hydraulikiem w tej sprawie, ale chciałbym również zasięgnąć Waszej opinii.

    Jestem w trakcie remontu połowy domu, dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem kominka z płaszczem wodnym. Instalator polecił mi następujący kominek marki DEFRO:

    a) Defro Home Riva ME BL/BP Short moc nominalna 19 kw, moc z wody 10 kw

    Ogólnie chciałbym podpiąć do tego kominka bufor ciepła o pojemności 600 L (większy nie wejdzie mi do piwnicy).

    Dom ma 250 m2 (ocieplony, stary poniemiecki), natomiast 90 m2 jest podłogówki. Kominek ma stanąć w otwartym salonie, który ma powierzchnię 62 m2 + otwartą przestrzeń na antresolę (20 m2).

    Dom jest ogrzewany piecem na pellet Lazar o mocy 22 kw - kominek ma być drugim źródłem ciepła (używanym w okresie jesienno, wiosennym - dość sporadycznie).

    Z uwagi na ograniczenia wielkości buforu, chciałbym, żeby ten bufor grzał tylko podłogówkę (90 m2). Wydaje mi się, że jakby 600 litrów szło bezpośrednio na 160 m2 grzejników, gdzie muszę mieć na nich tempreraturę co najmniej 50 stopni, żeby nagrzać dom (dom jest dosyć zimny), to nie byłbym w stanie tego buforu nagrzać. Chciałbym, żeby piec na pellet nagrzewał zarówno bufor (jak nie będę palił w kominku), grzejniki, jak i CWU, a kominek tylko bufor, z którego idzie tylko podłogówka.

    Teraz moje pytania:

    1) Czy taka instalacja ma w ogóle sens czy to jest kompletnie bezsensowy pomysł ? (nie mam możliwości odprowadzenia kanałów powietrznych do pokoi, gdyż nie robię remontu piętra).